Програм „ШКОЛА БЕЗ НАСИЉА – ка сигурном и подстицајном окружењу за ученике Техничке школе“. Програм је намењен ученицима, наставницима и запосленима у школи, али и родитељима и читавој локалној заједници.
Програм „ШКОЛА БЕЗ НАСИЉА – ка сигурном и подстицајном окружењу за ученике Техничке школе“
НАША ШКОЛА ЈЕ ОДАБРАНА И УКЉУЧЕНА У ПРОГРАМ УНИЦЕФ-А „ШКОЛА БЕЗ НАСИЉА“.
Програм је намењен ученицима, наставницима и запосленима у школи, али и родитељима и читавој локалној заједници.
Са попуњавањем апликације смо почели 2010. год. Ових децембарских дана, 2013. године добили смо обавештење да је Школа укључена у наведени програм. Ментор нам је стручни сарадник, Рада Каранац. Све потребне Упитнике за процену безбедности окружења за све чиниоце образовања (ученике, наставнике, ненаставно особље, школски тим, педагога и родитеље) попуњени су 17. и 18. децембра 2013. године и прослеђени на даљу обраду.
УНИЦЕФ је, на основу позитивних искустава у неколико земаља, заједно са Министарством просвете, науке и технолошког развоја, Институтом за психологију Филозофског факултета и Заводом за вредновање квалитета образовања и васпитања започео свеобухватни програм „ШКОЛА БЕЗ НАСИЉА – ка сигурном и подстицајном окружењу за децу“. Програм пружа деци и одраслима сет потребних знања и вештина за управљање конфликтима-преговарање, посредовање, за неговање атмосфере толеранције и разумевања у школама, за креативно и конструктивно излажење из ситуација насиља (правила и реституција, вршњачки тимови у акцији, школско форум позориште и сл). Програмом су обухваћени наставници и деца, али и остало особље у школи, као и родитељи и шира локална заједница.
ШКОЛСКИ ТИМ ЗА ЗАШТИТУ УЧЕНИКА ОД НАСИЉА, ЗЛОСТАВЉАЊА И ЗАНЕМАРИВАЊАЧИНЕ:
1. Нада Васиљевић
2. Славица Тотовић
3. Снежана Буквић
4. Наташа Драгојевић
5. Славица Тотовић
6. Снежана Стаматовић
7. Зоран Јотић
8. Снежана Чикарић
КОМПОНЕНТЕ ПРОГРАМА
Програм је развијен кроз 4 садржинске компоненте:
- Истраживачка компонента - истраживање искустава и ставова свих у школи о насиљу, обрада и презентација резултата наставницима, деци, родитељима и локалној заједници;
- Едукативна компонента - обука наставника и школског особља о насиљу, вештинама конструктивне комуникације, као и отвореног дијалога међу децом и одраслима, о управљању конфликтима, о превентивној улози школских правила и реституције тј. надокнади штете, о позитивној дисциплини, о конструктивној интервенцији, о формирању унутрашње заштитне мреже у школи;
- Вршњачка компонента - рад са децом-вршњацима на препознавању и откривању, насиља, вршњачкој заштити и „насилника“ и „жртви“, изградњи узајамног поверења и смањењу насилног понашања међу вршњацима;
- Компонента породица/медији/локална заједница - промоција узајамне сарадње, и мобилисање јавности за изградњу савезништва и активно деловање на смањењу насиља у заједници.
7 КОРАКА КА „ШКОЛИ БЕЗ НАСИЉА“
Примена програма и трајна уградња у Школски програм рада траје две године. У овом процесу школа пролази кроз 7 корака:
- подизање свести о проблему - прихватање да се насиље догађа у школи;
- формирање Унутрашње заштитне мреже (УМ) - доношење процедура и механизама њеног трајног функционисања;
- успешно функционисање УМ - бележење насиља и предузимање мера заштите;
- формирање Спољашње заштитне мреже (СМ) - укључивање Дома здравља, Центра за социјални рад, Општина у функционисање УМ у школама;
- обраћање за помоћ деце/породица изложених насиљу и успостављање поверења у заштитну мрежу;
- функционисање вршњачких тимова - превенција, ефикасне интервенције, интегрисање у заједницу учесника у насиљу;
- самопроцена школе о томе да ли је постала безбедно окружење за децу.
ТИМ ЗА ЗАШТИТУ УЧЕНИКА ОД НАСИЉА, ЗЛОСТАВЉАЊА И ЗАНЕМАРИВАЊА